Kenth Hagström

En knasig, kul och kreativ filur. Flexibel tusenkonstnär med många järn i elden!

Vardag

Träningstips sökes! Vardaglig motion?

noah1974 / Pixabay

Jag är väl inte direkt purung längre, kroppen börjar bli stel. På något vis behöver jag komma igång och träna mina muskler i kroppen, på rätt sätt. En del motion behövs nog också. Så träningstips sökes! Min ekonomi är begränsad och motion och träning kan man få utan ett gym så era tips behöver vara baserade på den vetskapen! Ett hinder är en fotskada som spökar lite till och från, så att springa längre sträckor är tyvärr uteslutet (simning tror jag själv är bästa alternativet i mitt fall).

Nej, jag tänker inte börja äta konstiga pulver och bli någon slags medelålders tränings-tok som lyfter vikter sju dagar i veckan. Jag behöver bara få lite vardaglig motion och träning så att mina byxor inte krymper mer än de redan gjort! 😉 Sen har jag förstått att man behöver stretcha också, hur gör man!? Jag har noll koll. Hjälp mig! Hur ofta ska man träna?

Övningar?

Mer konkret, har ni några specifika övningar som man kan börja med? Tänker på muskelträning nu. Hur stretchar man efter övningen du nämner? Känner du till någon blogg som skriver om hälsa, motion och träning i vardagen så får du gärna länka den i kommentarsfältet nedan!

Kost?

Har förstått att det här med kost är viktigt för träning och motion. Men jag vet inte så mycket om det. Upplys mig gärna om vad som är bra och dåligt. Självklart förstår jag att man kanske måste avstå från vissa onödiga godbitar för att enklare nå bättre resultat. Men vilka är dina bästa tips?

Tack!

Jag uppskattar verkligen om du tar dig tid och svarar på i alla fall någon av mina frågor i texten ovan. Min hälsa behöver förbättras, träning och motion är ett enkelt sätt att förbättra den på! Skriv gärna dina bästa tips i kommentarsfältet nedan!

8 Kommentarer

  1. Jag tränar inte och äter sämst! MEN när jag är i mitt esse så kan jag inom stretchinh rekommendera att ta fram ett yoga pass på youtube (tvn) och kör lite enklare yoga. Det kommer göra dig sjukt smidig om du kör lite varje dag.

  2. Jag skulle med tipsa om att kolla på Youtube, där finns massa bra tips på övningar du kan göra hemma! Det finns också bra appar som visar vad för övningar du kan göra hemma exempelvis ”daglig ab workout” Finns också för alla muskelgrupper. Stretcha är super bra för kroppen men tänk på att vara riktigt uppvärmd och ta det försiktigt till du känner att musklerna börja slappna av innan du pressar mer.

  3. Fin blogg

  4. Jösses va svårt. Är i samma sits som du. Behöver röra på mig och samtidigt bygga lite muskler för att orka mer helt enkelt. Kosten är dock katastrof i mitt fall, äter ca 1 gång om dagen och håller igång på cola. Ja det är katastrof. Försöker hitta tid och ork så jag kan sätta mig på motionscykeln här hemma, lyckas kanske 2 gånger/veckan. Men skam den som ger sig 🙂

    • Låter inte jättebra att bara äta en gång om dagen kanske, cola… oj, ja… det går ju det också 😉 Har faktiskt lyckats komma igång lite nu i alla fall. Ska bara försöka få det på ett rullande schema.

Kommentera

En knasig, kul och kreativ filur. Här hittar du min blogg och mycket annat.

%d bloggare gillar detta: